Gå tillbaka till webbplatsen

Fler uppkörningstider med Trafikskolan

Boka in med trafikskolan expertis från början till körkortet

17 oktober 2021

Har du uppkörning nästa år men känner dig redo redan nu så kanske du kan finna en tidigare tid medhjälp av din trafikskola. Visste du att Trafikskolor har förtur till uppkörningstider?

Du kan många gånger boka en utbildningskontroll med din skola, det är en form av nivåkoll på var du ligger och om du behöver komplettera så kommer trafikskolan att berätta det.

Kör du upp med en trafikskola ökar dina chanser markant då skolorna har krav på sig att leverera färdiga elever. Det förs statistik på antalet elever som skolan fått godkända eller underkända. Skolor med hög statistik ställer högre krav o accepterar inte misstag varför du vet att de skickar dig på prov när du är 100% redo att klara av ett körprov.

Olika skolor har olika krav på vad som krävs för att du ska kunna boka ett körprov med skolan.

Skolan bestämmer om de ska boka ditt körprov, deras expertis går alltid först. Du kan själv välja att avboka skolans bokade prov om du anser dig redo men räkna då inte med ett nytt prov om du blir underkänd.