Gå tillbaka till webbplatsen

❤️Nyhet 2023 AM kurs vardag/kväll❤️

Nu kör vi igång efterlängtad AM kurs med teori på kväll o körning på dagen

10 april 2023

Äntligen är det vår och till sist har vi kommit till insikt att en AM kurs som går i normal takt och som funkar med skolan är det ni saknat mest. Kursen passar dig som inte vill stressa utan ta det hela med ro och få tid att känna in teorin med praktiken i din takt.
Varannan Torsdag är det teori 180 min med självstudier mellan dem och en heldag körning på bana och trafik med uppkörning. Du tar du ditt AM körkort under 4 veckor med teori på eftermiddag/kväll mellan klockan 16.00-19.00 under två tillfällen och körning på bana och trafik under 2 tillfällen. Kursen vänder sig särskilt till dig med läs och skrivsvårigheter där du får tillfälle att få stöd och hjälp i din utbildning. Teoripassen genomförs på plats i tyst lektionssal med möjligheter för anpassningar vid behov*. Precis som vanligt i våra kurser ingår lån av moped samt skyddskläder, hjälm & handskar utom skor i avgiften. Skor står man som vanligt för själv och det ska vara skor som är rejäla och skydda vristen/ankel. Vi godtar inte sneakers, tofflor, flipflop, UGGS eller Bally kängor.
Vi tillhandahåller även transporter till och från vår övningsbana samt ser till att era ungdomar är redo när de ska ut och köra själva i trafiken.

Du ska känna dig trygg på mopeden och du kommer att få köra bensindriven och eldriven moped då bägge idag finnas representerade på marknaden och precis som olika mopedtyper kräver olika körteknik. Vi kommer att tala mycket om säkerhet, att se och bli sedd utan att förolyckas i trafiken och vikten av att skydda oss själva och vara tydliga med våra medtrafikanter i trafiken.

För att godkännas på vår kurs kräver vi ett aktivt deltagande under kursen samt att man fullföljer skolans utbildningsplan som finns för AM kursen. Läxor kommer att delas ut och vi kommer göra plats för genomgångar så att alla hänger med. Att man aktivt deltar i diskussioner och stöttar sina kamrater och här är det högt i tak för att man får vara som man är under förutsättning att man lyssnar respekterar sina kurskamrater.

Varmt välkomna!